www.cfpl.dk, CFPL -Center for Psykoedukation og Læring, Betina Scheller, specialkonsulenter, psykoedukation, neurodivergens, selvforståelsesforløb, ADHD, ASF, autisme, psykoedukation, Autismespektrumforstyrrelser,rettidig indsats, diagnoseforståelse, pædagogiske værktøjer, makkerordning, faglig mentor, mentorordning, specialpædagogik, forældrekurser, forældrevejledning, rådgivning, skolevægring,

Neurofeedback

Neurofeedback er en metode til at træne kroppens måske vigtigste organ nemlig hjernen. Vi træner hjernens evne til selvregulering, og vi gør det ved at aktivere de dele af hjernen, der arbejder for langsomt og ved at dæmpe de områder, der arbejder for hurtigt. På denne måde kan vi regulere de sansninger, tanker og følelser, som motiverer vores adfærd og vores indre – både det hensigtsmæssige – og de områder, vi vil forbedre.

Neurofeedback er for alle og kan bl.a. træne vores hjerne til bedre at håndtere:

  • Angst
  • Søvnproblemer
  • Tankemylder
  • ADHD
  • Autisme
  • Epilepsi
  • Humørsvingninger
  • Stress
  • PTSD

Hvordan?
Ved hjælp af små elektroder, som påsættes hovedbunden, måles hjernens frekvenser. Klienten vil sidde behageligt og se en film, imens en computer oversætter hjernens frekvenser og sender disse ind i filmen – som en art feedback, så filmen påvirkes af, hvordan hjernen arbejder og bliver sløret eller skifter størrelse. Når hjernen finder frem til at arbejde på den frekvens, vi gerne vil have den til, bliver filmen skarp og optimeres. På denne måde kan vi træne hjernen og områder af den, som vi ønsker forbedret, da hjernen i udgangspunktet søger at blive på den frekvens, der giver det bedste resultat.

 

Læs artikel fra eeginstitute.dk SUF Magasinet her

Om os

Specialkonsulent, certificeret træner i neurofeedback samt kursusholder.

Katrine har mangeårig erfaring som underviser, behandler og senere vejleder på både almen-, special- og behandlingsskoler og har derigennem et indgående indblik i de specialpædagogiske og didaktiske forhold, der skal være til stede, for at både læring og trivsel kan opnås for det enkelte barn i – og udenfor undervisningsrummet.

Som specialpædagogisk konsulent i PPR har Katrine haft mange samtaler med børn, forældre og pædagogisk personale, og herigennem været på nært hold ift., hvordan systemet virker, når man som familie har behov for vejledning og hjælp.

Som certificeret træner i neurofeedback har Katrine et indgående kendskab til, hvordan man med neurofeedback kan træne og afhjælpe forskellige udfordringer, som har sit udspring i hjernen, herunder bl.a. angst, ADHD, tankemylder, søvnløshed og meget andet.

Du kan møde Katrine i forbindelse med selvforståelsesforløb, rådgivningssamtaler, forældrevejledning, neurofeedback, faglig og pædagogisk supervision og kurser og ifm. opstart i vores Makkerteam.

Uddannelse

  • Diplommodul i pædagogisk psykologi
  • Diplommodul i vejledning og individ
  • Pæd. i didaktik
  • DPU Certificeret træner i Neurofeedback
  • Læreruddannet

Kurser

  • Neuroaffektiv udviklingspsykologi v/ Susan Hart
  • Udviklingspsykologiske positioner v/ Helle Kloppenborg
  • Relations- og ressourceorienteret pædagogik – ICDP
  • Systemisk Pædagogisk udviklingsredskab og klasserumsledelse – SPU

Certificeret træner i neurofeedback

William Zubi arbejder hos Center for Psykoedukation og Læring som certificeret træner i Neurofeedback. William er uddannet ved EEG Institute.

Specialkonsulent

Camilla har gennem en lang årrække vejledt og arbejdet med børn og unge med diagnoseprofiler indenfor autismespektrumforstyrrelser, ADHD, angst samt forskellige belastningsreaktioner.

Camilla har en bred erfaring indenfor det specialpædagogiske miljø, og har arbejdet som pædagogisk vejleder på KVUC med arbejdsopgaver indenfor støtte og vejledning af unge med diagnoseprofiler med henblik på at klare sig igennem en ungdomsuddannelse, blandt andet på HF Inklusion.

Tidligere har Camilla arbejder i psykiatrien som vejleder på bosteder og som bindeled mellem familier, kommuner og psykiatri.

I arbejdet med yngre børn, har Camilla været ansvarlig for at strukturere legegrupper med henblik på at skabe fællesskaber mellem jævnaldrende børn med autismespektrumforstyrrelser i forhold til at tilegne sig erfaring indenfor social interaktion, leg og kommunikation.

Camilla arbejder med selvforståelsesforløb, rådgivningssamtaler, helhedsorienterede behandlingsindsatser, forældrevejledning samt faglig og pædagogisk supervision.

Uddannelse

  • Socialpædagog
  • Diplommodul i idræt, krop og bevægelse
  • Vejleder i sorg og krise
  • Autisme, leg og social udvikling /v Lone Gammeltofte

Kurser

  • Neuroaffektiv udviklingspsykologi v/ Susan Hart
  • Katkassen v/ Kirsten Callesen
  • Grundkursus i adhd og autisme v/ DISPUK
  • Konflikthåndtering v/ Bo Hejlskov Elvéns
  • Udviklingsforstyrrelser og psykisk sårbarhed v/Hanne Veje
  • Medicinhåndtering på Bispebjerg Hospital
  • Angst og autisme v/ Christina Sommer
  • Teacch

Specialkonsulent, kursusholder samt udvikling og administration.

Sidse har solid erfaring som underviser for børn og unge med komplekse diagnoseprofiler og belastningsreaktioner, fra almen- og specialskoler samt i STU-regi. Sidses arbejde har især omhandlet individuel vejledning og støtte rettet mod uddannelse på 9., 10. klasses niveau samt HF-enkeltfag, e-learning og selvstudie.

Med en baggrund som cand. pæd. i didaktik har Sidse et udviklet øje for planlægning og fleksibel tilpasning af undervisningsindhold og praksis, således at den enkeltes behov, motivation og ønsker matches bedst muligt – hvad end det er med fokus på barnet/den unge eller ifm. kurser for fagprofessionelle.

Sidse har specialiseret sig i optimering af fysiske læringsmiljøer, tilrettelæggelse af inde- og uderum i relation til pædagogisk praksis – således at der skabes de bedste betingelser for barnets/den unges trivsel, sansemæssige og kognitive overskud.

Uddannelse

  • Pæd. i didaktik, DPU
  • Merc. psyk. (tilvalgsmodul), CBS
  • User Experience Research/Design, ITU
  • Læreruddannet

Kurser

  • Neuroaffektiv udviklingspsykologi v/ Susan Hart
  • People-Centred Research, CIID
  • Relations- og ressourceorienteret pædagogik – ICDP
  • Systemisk Pædagogisk Udviklingsredskab og Klasserumsledelse – SPU