Supervision for fagfolk
Hos CFPL tilbyder vi supervision, der både kan støtte fagprofessionelle i arbejdet med børn og unge, der har gennemgået forløb hos os, og i arbejdet med børn i det brede perspektiv. Vi skaber en helhedsorienteret forståelse af de indsatser, der skal til, for at fremme både trivsel og udvikling.
Vores tilgang
I supervisionen tager vi udgangspunkt i både de konkrete erfaringer og de bredere pædagogiske perspektiver. Vi anvender en neuroaffektiv og ressourceorienteret tilgang, der fokuserer på at forstå både de individuelle og systemiske faktorer, som påvirker barnets eller den unges trivsel og læring.
Vi tilbyder supervision inden for følgende områder:
- Helhedsorienteret forståelse af indsatser: Vi vejleder fagfolk med i forståelsen af, hvordan man fremadrettet bedst kan støtte børn og unge, der har gennemgået forløb hos CFPL. Sammen skaber vi et samlet billede af, hvordan forskellige indsatser kan tilpasses og implementeres for at fremme den enkeltes udvikling.
- Skabelse af deltagelsesmuligheder: Vi vejleder fagfolk i, hvordan man skaber inkluderende miljøer og muligheder for deltagelse for børn og unge med forskellige behov. Fokus er på at sikre, at alle børn har mulighed for at bidrage og lære, uanset om de har en diagnose eller ej.
- Inklusion af børnegruppen: Vi ser på hele børnegruppen og hjælper med at udvikle inklusionstiltag, der kan komme flere børn til gode. Vi understøtter en tilgang, hvor børn, uanset om de har diagnoser eller ej, får de samme muligheder for at deltage og trives i fællesskabet.
Supervisionen kan være i følgende formater:
- Individuel supervision: Skræddersyet til den fagprofessionelles specifikke behov og udfordringer.
- Gruppesupervision: Mulighed for at udveksle erfaringer og reflektere over praksis sammen med andre fagfolk.
- Temabaserede workshops: Fokus på centrale emner som inklusion, deltagelse, neurodivergens og pædagogiske metoder.