www.cfpl.dk, CFPL, Center for Psykoedukation og Læring, Betina Scheller, psykoedukation, selvforståelsesforløb, ADHD, ASF, Autismespektrumforstyrrelser, rettidig indsats, specialkonsulenter, diagnoseforståelse, pædagogiske værktøjer, makkerordning, faglig mentor, ungementor,

Om CFPL

Hos Center for Psykoedukation og Læring værner vi om det trygge og nære, så barnet/den unge altid føler sig mødt i genkendelige rammer.

Vi er et bredt funderet team af specialkonsulenter med specialer indenfor autismespektrumforstyrrelser, ADD/ADHD samt komplekse belastningsreaktioner, såsom angst, depression, spiseforstyrrelse, isolationsproblematikker og OCD.

Vi tager blandt andet afsæt i neuroaffektiv udviklingspsykologi og møder altid barnet/den unge ud fra et ressourceorienteret udgangspunkt. Vi har baggrunde inden for undervisning, didaktik og pædagogik med solid erfaring fra blandt andet PPR, familievejledning, supervision for fagprofessionelle samt sensoriske læringsmiljøer.

Betina Scheller, ejer og stifter
Mail: betina@cfpl.dk

Ejer og stifter af Center for Psykoedukation og Læring

Specialkonsulent, supervisor og kursusholder

Betina er optaget af psykiatri i praksis og har i en lang årrække beskæftiget sig med det specialpædagogiske felt med fokus på, hvorledes det enkelte barns kompetencer kan bringes i spil, for at barnet kan komme samt forblive i trivsel. Udgangspunktet er på de mestringsstrategier, som barnet/den unge allerede anvender, og hvorledes der kan etableres nye og til tider mere hensigtsmæssige strategier.

Betina har indgående kendskab til diagnoserne ASF og ADD/ADHD og i særlig grad den hyperkompleksitet, der kan opstå ved mange års overbelastning. Herunder blandt andet spiseforstyrrelse, depression og angst.

Betina er optaget af rettidig indsats, med fokus på hvorledes pædagogisk praksis kan forstås og styrkes og ikke mindst hvorledes der skabes de bedste betingelser for den rette indsats.

Med henblik på at sikre sammenhæng og forståelse hele vejen rundt om barnet, består Betinas arbejde i daglige samtaler med børn og unge, forældrerådgivning, supervision samt vejledning og undervisning af fagpersonale og kommuner.

Uddannelse

  • VITA uddannelse fra Psykologisk Ressource Center
  • Diplom i supervision og vejledning
  • Læreruddannet

Kurser

  • Igangværende: NARM
  • Neuropædagogisk kursus v/ Mel Levine CVU
  • Metakognitiv terapi og metode på Neokognitivt Institut
  • Neuroaffektiv udviklingspsykologi v/ Susan Hart
  • Mentalisering i familien v/ Janne Østergaard Hagelquist
  • Systemisk Pædagogisk Udviklingsredskab og Klasserumsledelse – SPU

Bestyrelsesarbejde i Dansma/ projektarbejde i samarbejde med KomMat.
Tidligere udvikler og daglig leder af STU-tilbuddet, AtoB Copenhagen

Foto: Dan Møller danphotography.dk
www.cfpl.dk, CFPL, Center for Psykoedukation og Læring, Betina Scheller, psykoedukation, selvforståelsesforløb, ADHD, ASF, Autismespektrumforstyrrelser, rettidig indsats, specialkonsulenter, diagnoseforståelse, pædagogiske værktøjer, makkerordning, faglig mentor, ungementor,

Teamet

Specialkonsulent og kursusholder.

Katrine har mangeårig erfaring som underviser, behandler og senere vejleder på både almen-, special- og behandlingsskoler og har derigennem et indgående indblik i de specialpædagogiske og didaktiske forhold, der skal være til stede, for at både læring og trivsel kan opnås for det enkelte barn i – og udenfor undervisningsrummet.

Som specialpædagogisk konsulent i PPR har Katrine haft mange samtaler med børn, forældre og pædagogisk personale, og herigennem været på nært hold ift., hvordan systemet virker, når man som familie har behov for vejledning og hjælp.

Som certificeret træner i neurofeedback har Katrine et indgående kendskab til, hvordan man med neurofeedback kan træne og afhjælpe forskellige udfordringer, som har sit udspring i hjernen, herunder bl.a. angst, ADHD, tankemylder, søvnløshed og meget andet.

Du kan møde Katrine i forbindelse med selvforståelsesforløb, rådgivningssamtaler, forældrevejledning, neurofeedback, faglig og pædagogisk supervision og kurser og ifm. opstart i vores Makkerteam.

Uddannelse

  • Diplommodul i pædagogisk psykologi
  • Diplommodul i vejledning og individ
  • Pæd. i didaktik
  • DPU Certificeret træner i Neurofeedback
  • Læreruddannet

Kurser

  • Neuroaffektiv udviklingspsykologi v/ Susan Hart
  • Udviklingspsykologiske positioner v/ Helle Kloppenborg
  • Relations- og ressourceorienteret pædagogik – ICDP
  • Systemisk Pædagogisk udviklingsredskab og klasserumsledelse – SPU

Specialkonsulent, kursusholder samt udvikling og administration.

Sidse har solid erfaring som underviser for børn og unge med komplekse diagnoseprofiler og belastningsreaktioner, fra almen- og specialskoler samt i STU-regi. Sidses arbejde har især omhandlet individuel vejledning og støtte rettet mod uddannelse på 9., 10. klasses niveau samt HF-enkeltfag, e-learning og selvstudie.

Med en baggrund som cand. pæd. i didaktik har Sidse et udviklet øje for planlægning og fleksibel tilpasning af undervisningsindhold og praksis, således at den enkeltes behov, motivation og ønsker matches bedst muligt – hvad end det er med fokus på barnet/den unge eller ifm. kurser for fagprofessionelle.

Sidse har specialiseret sig i optimering af fysiske læringsmiljøer, tilrettelæggelse af inde- og uderum i relation til pædagogisk praksis – således at der skabes de bedste betingelser for barnets/den unges trivsel, sansemæssige og kognitive overskud.

Uddannelse

  • Pæd. i didaktik, DPU
  • Merc. psyk. (tilvalgsmodul), CBS
  • User Experience Research/Design, ITU
  • Læreruddannet

Kurser

  • Neuroaffektiv udviklingspsykologi v/ Susan Hart
  • People-Centred Research, CIID
  • Relations- og ressourceorienteret pædagogik – ICDP
  • Systemisk Pædagogisk Udviklingsredskab og Klasserumsledelse – SPU

Specialkonsulent

Camilla har gennem en lang årrække vejledt og arbejdet med børn og unge med diagnoseprofiler indenfor autismespektrumforstyrrelser, ADHD, angst samt forskellige belastningsreaktioner.

Camilla har en bred erfaring indenfor det specialpædagogiske miljø, og har arbejdet som pædagogisk vejleder på KVUC med arbejdsopgaver indenfor støtte og vejledning af unge med diagnoseprofiler med henblik på at klare sig igennem en ungdomsuddannelse, blandt andet på HF Inklusion.

Tidligere har Camilla arbejder i psykiatrien som vejleder på bosteder og som bindeled mellem familier, kommuner og psykiatri.

I arbejdet med yngre børn, har Camilla været ansvarlig for at strukturere legegrupper med henblik på at skabe fællesskaber mellem jævnaldrende børn med autismespektrumforstyrrelser i forhold til at tilegne sig erfaring indenfor social interaktion, leg og kommunikation.

Camilla arbejder med selvforståelsesforløb, rådgivningssamtaler, helhedsorienterede behandlingsindsatser, forældrevejledning samt faglig og pædagogisk supervision.

Uddannelse

  • Socialpædagog
  • Diplommodul i idræt, krop og bevægelse
  • Vejleder i sorg og krise
  • Autisme, leg og social udvikling /v Lone Gammeltofte

Kurser

  • Neuroaffektiv udviklingspsykologi v/ Susan Hart
  • Katkassen v/ Kirsten Callesen
  • Grundkursus i adhd og autisme v/ DISPUK
  • Konflikthåndtering v/ Bo Hejlskov Elvéns
  • Udviklingsforstyrrelser og psykisk sårbarhed v/Hanne Veje
  • Medicinhåndtering på Bispebjerg Hospital
  • Angst og autisme v/ Christina Sommer
  • Teacch

Specialkonsulent

Charlotte har mange års erfaring som underviser og behandler i skole/dagbehandlingsmiljøet. Hun har et indgående kendskab til de specialpædagogiske og didaktiske forhold, der skal være til stede for at sikre trivsel og læring for det enkelte barn.

Charlotte har ligeledes mange års erfaring indenfor koordination og ledelse af skole/dagbehandling, og har herigennem stor erfaring i at sikre et helhedsorienteret samarbejde omkring barnet.

Charlotte er optaget af den neuroaffektive udviklingspsykologi og tager sit afsæt heri, i mødet og i forståelsen af et barn/ den unges behov for indsats. Charlotte har indgående kendskab til børn/unge med ASF; ADHD, samt den komorbiditet der kan opstå ved for mange års overbelastning, herunder traumer/PTSD, angst, depression m.m. Charlotte har derudover særlig viden om begyndende misbrug og kriminalitet.

Uddannelse

  • Læreruddannet

Rikke har en solid erfaring indenfor det specialpædagogiske felt og i at arbejde med børn, unge og voksne med diagnoser indenfor autismespektrumforstyrrelser, ADD/ADHD, PDA samt forskellige belastningsreaktioner som angst, OCD.

Rikke har igennem en lang årrække arbejdet med børn og unge indenfor almen-, special- og behandlingsskoler. Her har hun bl.a. beskæftiget sig med arbejdsopgaver indenfor støtte, rådgivning, selvforståelsesforløb, miljøterapi og forældrevejledning.

Som vejleder og ressourcecenterkoordinator i folkeskolen har Rikke mange års erfaring i at vejlede og sparre med pædagogisk personale i bl.a synlig og autentisk klasserumsledelse, diagnoseforståelse samt pædagogiske greb som styrker inklusionen.

 

Uddannelse:

Diplommodul i Samfund og Specialpædagogik

Diplomodul i Vidensskabsteori og pædagogik

Socialpædagog

Kurser:

Relationskompetence v/ Louise Klinge

Mellemdiamant v/ HAFU

Aktionslæring

Co-teaching

Søstjerneskolen, intern undervisning. Herunder: Hjernen, angsttyper, selvskade & spiseforstyrrelser, OCD, Personlighedsforstyrrelser, Tilknytningsforstyrrelser v/ Kirsten Callesen

Piger, angst og autisme v/ Christina Sommer

Kognitiv affektiv træning (KAT-Kasse) & Sociale historier v/ Kirsten Callesen

Social Thinking v/Michelle G. Winner

Autisme/ADHD – styrkelse af selvværd og kommunikation v/ Anne Vibeke Flecher

Autisme og selvindsigt v/ Peter Vermeulen

Grundkursus i autisme 1+2 v/ Marianne Sollok

Line Alsing Jacobsen
Specialkonsulent
Mail: line@cfpl.dk

Line har gennem en lang årrække vejledt og arbejdet med børn og unge med diagnoseprofiler indenfor autismespektrumforstyrrelser, ADHD, angst samt forskellige belastningsreaktioner.

line har en bred erfaring indenfor det specialpædagogiske miljø, og arbejder også som pædagogisk vejleder på KVUC med arbejdsopgaver indenfor støtte og vejledning af unge med diagnoseprofiler med henblik på at klare sig igennem en ungdomsuddannelse, blandt andet på HF Inklusion.

I arbejdet med de unge studerende er Line ansvarlig for støtte til bedre overblik og struktur samt fokus på trivsel og egen omsorg særligt med henblik på at skabe balance mellem skole og fritid så der er energi til begge dele Endvidere er Line en aktiv del af at skabe fællesskaber i forhold til at tilegne sig erfaring indenfor social interaktion, og kommunikation.

Tidligere har Line arbejdet inden for specialområdet blandt andet på bosteder / støtte i egen bolig og i psykiatrien hvor hun har været bindeled mellem den unge og deres familier, kommuner og psykiatri.

Line har indgående kendskab til børn/unge med ASF; ADHD, samt den komorbiditet der kan opstå ved for mange års overbelastning, herunder traumer/PTSD, angst, depression

Line arbejder med selvforståelsesforløb, rådgivningssamtaler, helhedsorienterede behandlingsindsatser, forældrevejledning samt faglig og pædagogisk supervision.

Uddannelse

  • Socialpædagog 2002
  • Efteruddannelse: narrativ coaching og vejleder på Dispuk

Kurser

  • Grundkursus i ADHD og autisme v/ DISPUK
  • Konflikthåndtering v/ Bo Hejlskov Elvéns
  • Udviklingsforstyrrelser og psykisk sårbarhed v/Hanne Veje
  • Angst og autisme v/ Christina Sommer

Mads Bjerknæs
Socialpædagog
Mail: mads@cfpl.dk

Mads har i flere år arbejdet med børn og unge med diagnoseprofiler indenfor ADD/ADHD, autismespektrumforstyrrelser, samt komplekse belastningsreaktioner.

Mads har både arbejdet med børne/unge grupper og i en-til-en konstellation, hvorfor Mads har øje for det enkelte barn/unges behov for støtte i den rigtige sammensætning.

Mads arbejder primært ude i hjemmet hos barnet og den unge, hvor der er fokus på en helhedsorienteret indsats, i et tæt samarbejde med familien, kollegaer og samarbejdspartnere.

Ane Larsen Jelsdal
Socialpædagog
Mail: ane@cfpl.dk

Makkerteamet

Foto og tekst er på vej.

Foto og tekst er på vej.

Foto og tekst er på vej.

Foto og tekst er på vej.

Foto og tekst er på vej.

Tekst er på vej.

Foto og tekst er på vej.

Foto og tekst er på vej.

Foto og tekst er på vej.

Tekst er på vej.

Foto og tekst er på vej.

Foto og tekst er på vej.

Foto og tekst er på vej.

Tekst er på vej.

Foto og tekst er på vej.

Foto og tekst er på vej.